Споконвіку вважалося, що підготовка молодої людини до праці й вибору професії є відповідальною ланкою в плануванні її життєвого шляху. Розвиток суспільства показує, що людина працює найбільш ефективно тільки тоді, коли зміст праці відповідає її зацікавленості та здібностям, можливостям організму. Незадоволення обраною професією пригнічує людину, не дає можливості реалізувати себе як особистості.
Учні початкових класів ще далекі від вибору професії, але правильно проведена серед них профорієнтаційна робота повинна стати основою, на якій у подальшому будуть розвиватись професійні інтереси та наміри школярів у середніх і старших класах. Тому профорієнтаційна робота з молодшими школярами має специфічний характер і відрізняється від роботи з учнями середніх та старших класів. Специфіка насамперед полягає в тому, що при роботі з молодшими класами не ставиться ціль безпосередньо підвести учнів до вибору певної професії, а лише підготувати основу для цього вибору. Дітей треба поступово вводити у світ професій. Відповідно, профорієнтаційна робота в молодших класах полягає в основному в проведенні професійної просвіти.
Нещодавно спеціалісти Білокуракинського районного центру зайнятості завітали до учнів 1 класу Білокуракинської загальноосвітньої школи №1. З учнями було проведено квест-гру «Моя майбутня професія». Першокласники із задоволенням розповідали про свої вподобання щодо майбутньої професії, яку зобразили на малюнках, розгадували загадки, а потім об’єднані в три команди вони шукали в своїй класній кімнаті предмети, які відповідали різним професіям – лікар, шахтар, художник. Гра закінчилася цікавою вправою – кожен учень уявив себе в ролі художника та разом з дорослими намалювали осіннє дерево.
Малюки буди дуже задоволені своїми гостями та цікавою грою. В подарунок кожен із них отримав календарик, кольорову крейду та альбом.